Na mocy Dekretu z dnia 2 lutego 1955 roku o terenowych organach administracji morskiej oraz Zarządzenia Ministra Żeglugi z dnia 21 marca 1955 r utworzone zostały terenowe organy administracji morskiej: Gdański Urząd Morski w Gdyni, Koszaliński Urząd Morski w Słupsku i Szczeciński Urząd Morski w Szczecinie. Wprowadzona powyższymi aktami struktura organizacyjna, administracji morskiej, ustalająca między innymi zakres właściwości miejscowej i rzeczowej urzędów morskich przetrwała, z niewielkimi zmianami, do 1975 roku. Na mocy Zarządzenia Ministra Handlu Zagranicznego i Gospodarki Morskiej z dnia 1 sierpnia 1975 roku dokonano korekty właściwości miejscowej terenowych organów administracji morskiej i zmieniono nazwy urzędów morskich poprzez usuniecie pierwszych członów nazwy. Wewnętrzną strukturę organizacyjną urzędów morskich określa statut organizacyjny każdego z nich. Baza Oznakowania Nawigacyjnego, ówczesnego Gdańskiego Urzędu Morskiego powstała jako samodzielna placówka w 1964 roku z połączenia następujących oddziałów:
- Oznakowania Nawigacyjnego Gdańsk,
- Oznakowania Nawigacyjnego Gdynia,
- Technicznego Gdańsk,
- Trałowania Hydrograficznego Gdańsk
Baza Oznakowania Nawigacyjnego została umiejscowiona na Westerplatte przy Zakręcie Pięciu Gwizdków w porcie Gdańskim, ul. Pokładowa 9. Pierwszym Kierownikiem Bazy Oznakowania Nawigacyjnego w 1964 roku został Kazimierz Robakowski. Jego następcami od 1974 roku byli : Wojciech Drozd, Edward Parafiniuk, Edward Bober, Maciej Kwiatek, Kazimierz Ilczewski. Obecnie, funkcję Naczelnika Bazy Oznakowania Nawigacyjnego pełni Robert Witkowski. Baza Oznakowania Nawigacyjnego jest samodzielną komórką organizacyjną działającą w Pionie Oznakowania Nawigacyjnego Urzędu Morskiego w Gdyni. Dyrektorem Pionu Oznakowania Nawigacyjnego jest Jan Młotkowski.
Na przestrzeni lat wykonywane były remonty i modernizacje nabrzeży i obiektów należących do Bazy Oznakowania Nawigacyjnego.
Kompleksową przebudowę Baza Oznakowania Nawigacyjnego przeszła w latach 2019 – 2020 dzięki funduszom europejskim, która zrealizowana była w ramach projektu „Zintegrowany system oznakowania nawigacyjnego z elementami e-Navigation”.
1594-1899 (miejsce przyszłej BON) ze zbiorów Polskiej Akademii Nauk Biblioteki Gdańskiej
1638 (miejsce przyszłej BON)
Lata 20-te (miejsce przyszłej BON) ze zbiorów Archiwum Państwowego w Gdańsku - sygnatura APG 1155/237
1944 (miejsce przyszłej BON)
Lata 50-te (miejsce przyszłej BON)
Lata 60-te
Lata 60-te (poszerzenie Kanału Portowego)
1994
1995
2001
2011
2012
2019
2021
2021
2022
2023
Ta strona może korzystać z Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.
Ta strona może wykorzystywać pliki Cookies, dzięki którym może działać lepiej. W każdej chwili możesz wyłączyć ten mechanizm w ustawieniach swojej przeglądarki. Korzystając z naszego serwisu, zgadzasz się na użycie plików Cookies.